top of page

SINGLE POST

De Pil.

Ik las laatst een stuk over de pil, je weet wel. Die pil die miljoenen vrouwen slikken om hun “ menstruatie” te regelen en om niet zwanger te worden. Die pil die bomvol synthetische hormonen zit. Die pil die dus ook zorgt, dat jij als vrouw op de “ verkeerde “ man valt.. Huh? Wat? JA! Echt!

Ik vond het een geweldig onderzoek en ik ben er blij mee, het bewijst namelijk iets wat ik al jaren zeg maar wat altijd maar weg gewuifd werd door vele vriendinnen.

Maar hoe kan dat?

Nou heel simpel; de hormonen progesteron en oestrogeen hebben impact op de vruchtbaarheid van de vrouw en daardoor ook effect op wat een vrouw precies zoekt in een partner. Ga je dit dus kunstmatig onderdrukken, dan verstoor je het biologische proces van het instinct van een vrouw, wie haar geschikte partner kan zijn, met wie zij de meest gezonde kinderen kan krijgen, iets wat een vrouw instinctief kan aanvoelen.

In het onderzoek kwam naar voren dat de vrouwen die mee deden, minder gelukkig waren met hun huwelijk toen ze gestopt waren met de pil. Dat er zelfs stellen gingen scheiden. Dat vrouwen hun huwelijk veel fijner vonden toen ze nog de pil gebruikten.

Ik vind dit behoorlijk heftig, dat zoiets kan ontstaan door iets kunstmatig, dat er dus ‘ gerommeld’ wordt met iets wat natuurlijk is.

Ik gebruik al jaren geen pil en ik moet er ook echt niet aan denken!

Die troep die in mijn lijf ging, iedere maand weer heftige migraine aanvallen, opgeblazen, depressieve klachten.

Ik hoor het zoveel om mij heen, vrouwen die de pil gebruiken en zich maar niet lekker voelen. Niet zichzelf.

Als ik ze dan vertel dat het misschien door de pil kan komen.. Ja maar wat dan? Geen pil? En dan? Zwanger? Nee. Condooms. Heel simpel. Ja maar dat is zo onhandig, zo’n gedoe. Ja, dat klopt. Maar wat denk je van al die hormonen die 3 weken per maand je lichaam in gaan? Een menstruatie wat eigenlijk geen natuurlijke menstruatie is, maar een kunstmatige?

Dat vind ik pas een gedoe ;) Maar dat ben ik.

Je hebt ook nog het koperspiraaltje, maar daar heb ik dan weer mijn bedenkingen bij.

Er zitten geen hormonen in en het is 99% betrouwbaar. Klinkt perfect, maar ja.. die koper die in je bloed komt. Er zijn geen onderzoeken naar geweest of het echt schadelijk is of niet, of ik heb ze nog niet gevonden.. Maar puur mijn eigen gevoel zegt dat ik het een raar idee vind om een koperhoudend spiraaltje in mijn baarmoeder te laten plaatsen. Ik sta open voor ervaringen met dit spiraaltje, dus als je ervaringen hebt…graag, deel ze met mij!

En dan heb je nog de temperatuurmethode. Deze methode is iets minder betrouwbaar dan bijvoorbeeld het spiraaltje. Maar vaak is de reden van onbetrouwbaarheid dat vrouwen toch gaan vrijen in hun vruchtbare periode, of dat ze de methode niet helemaal goed uitvoeren waardoor er verwarring ontstaat of je nu wel of niet “ veilig “ kunt vrijen.

Ik gebruikte de temperatuur methode, voordat ik zwanger wilde raken.

Je kan een apparaat aanschaffen die je kan helpen met het nog meer betrouwbaar maken.

Op http://www.ladycomp.nl/index.php?rubriek=betrouwbaarheid kun je zien hoe betrouwbaar dit apparaat is en op deze site kun je ook een apparaat aanschaffen en er alles over lezen.

Welk anticonceptiemiddel je ook gebruikt, het is nooit 100% veilig


bottom of page